Prénom  Mélanie  Nom
 But du voyage  WH Visa  Durée du séjour  2 ans ?
 Date de départ  13/11/2006   Note: 3,9/5 - 85 vote(s).
 Description : La vie d'une petite francaise qui est partie un an en Australie pour realiser un reve et qui y reste au moins un an de plus... :-)

[ Le trajet de Mélanie ]

Date du message : 30/12/2006
 Merry Xmas ! Joyeux Noel!!!!

Sorry !!! Last time in Melbourne my blog didn't work well ! I was sending a Xmas message and now I'm just seeing it didn't work !!! So bad !!!!

So I decided to start in english not forgetting it after french one... !! Isn't it good?

I hope you all had a Merry Christmas !

On 24th december at 9.00 pm I took a spirit of tasmania ferry to go... in Tasmania of course and arrive there on 25th in the morning !!!! In Mlebourne we met the belgium guy we met on internet with Seb to do the Overland track together in Tasmania. It's a 6 days walk on Craddle Mountain National Park. So we took ferry with our van, Ben keeping the van during the walk. Ferry was very nice. We brang some stuff to eat and alcohol, but finally  we ate to the ferry's restaurant... Xmas time !!! We met 2 french guys from Toulouse (not far from where I live in France) who joined us for dinner.

We arrived in Devenport at 7.00 am on 25th, Santa didn't bring me my presents... may be I was not nice in 2006 ! Hihi. But I bought myself my present so it's ok !

Then Ben bring us to Craddle Valley at the Visitor Center where we had to check our bookings for Overland Track. Because to do it we have to book for 100$.

Overland track details in next message!

-----------------------------------

Je m'excuse mais a Melbourne pour mon dernier passage sur internet ca ne marchait pas bien, j'avais ecris un message pour vous expliquer que j'allais partir pendant une bonne semaine et vous souhaiter un joyeux noel... mais je m'appercois maintenant que ca n'a pas marcher.... So......

J'ai decide de commencer mes message en anglais pour ne pas avoir la fleme de le faire apres la version francaise.

J'espere que vous avez tous passe un tres joyeux noel !!!! J'ai pense beaucoup a tout le monde !

Le 24 decembre a 21h j'ai pris un ferry avec Ben, Seb, Tommy (un belge rencontre sur internet avec qui on a fait l'overland track avec seb, une rando de 6 jour en tasmanie) et notre van. On y a rencontre 2 toulousains avec qui on s'est paye le restaurant du ferry pour feter noel ensemble autour de bons plats.

On est arrive a Devenport le 25 a 7h et Ben nous a amene a Craddle Valley au centre des visiteurs ou on a recupere nos pass pour l'overland track : on a reserve en octobre pour 100$.

La suite sur le prochain message !

Par Nicolas

le 30/12/2006 à 20:56:36

noyeux joel tite soeur!

Par Baptiste

le 30/12/2006 à 21:39:04

Merry Xmas my little sister.
iPod is nice !
And I can see that your english level starts to be better ;-)

Par Vinsymbol

le 02/01/2007 à 12:03:45

Happy new year!!!!! big kisses